Vanliga frågor

Svar på vanliga frågor.

Har du haft problem med en beställning eller har funderingar över något?
Här presenteras svar på ofta förekommande frågor. Svaren nedan kan vägleda dig till hur du ska gå till väga. Hittar du inte på svar till din fråga, tveka inte att mejla oss.

Varför ska jag välja Dream Car Experience?

Hos Dream Car Experience finner du största utbudet av motorupplevelser, vi är helt enkelt störst på motor upplevelser och event.

Alla upplevelser är testade och kvalitetssäkrade. Hos Dream Car Experience finns alla de bästa motorupplevelserna samlat på ett och samma ställe.

Du behöver inte bestämma datum för upplevelsen vid köp, bokningen kan ske inom hela 1 år som värdebeviset är giltigt för.

Vi har 1 års giltighetstid och 14 dagars öppet köp på alla våra körupplevelser.
(OBS! Ångerrätt gäller inte vid köp av rabatt- och kampanjupplevelser)

Försäkring ingår utan extra kostnad för alla som ska utför en upplevelse som är köpt hos oss.

Hur betalar jag?

Upplevelsen kan betalas med konto- och kreditkort. Du kan även välja att betala med faktura (observera att 14 dagars betalningsvillkor gäller, 30 dagar för företagskunder) mot en avgift på 29 kr. Vid betalning med konto- och kreditkort tillkommer inga avgifter.

Vi använder oss av Sveawebpay/Certitrade som betalningslösning för kortbetalningar och uppfyller därigenom kraven för PCI-DSS.

Fakturabetalning sker i samarbete med Svea Ekonomi. Vid frågor angående fakturabetalningar, vänligen kontakta Svea Ekonomi på 08-514 931 13.

Kan jag avbeställa min upplevelse?

Hos Dream Car Experience har du alltid 14 dagars ångerrätt från orderdatumet.
(OBS Ångerrätt gäller inte vid köp av rabatt- och kampanjupplevelser)

Köparen skall då återställa Dream Car Experience boxen och dess innehåll i fullständigt skick till Dream Car Experience och Dream Car Experience kommer att betala tillbaka köpeskillingen enligt villkoren till köparen inom 30 dagar räknat från det att Dream Car Experience upplevelse återfåtts. Observera att återbetalning endast kan ske till köparen och ej till mottagaren om denne är en annan än köparen.

OBS! Det är du som kund som har det ekonomiska ansvaret för att din retur når fram till oss på Dream Car Experience. Vi rekommenderar våra kunder att skicka med spårbar försändelse.

Du har alltid fri bytesrätt på din upplevelse.

Hur kan jag skriva ett meddelande till mottagaren?

Du kan välja att skriva ett personligt meddelande till mottagaren av presentkortet. Hälsningen kommer vara på presentkortets framsida, vilket är det första mottagaren kommer att se när boxen öppnas. Meddelandet formuleras när du är framme i kassan på hemsidan.

Vad händer om jag köper en upplevelse i andra hand?

Alla våra upplevelser är opersonliga och kan överlåtas. Det är svårt att avgöra om en upplevelse är giltig eller förbrukat, därför avråder vi från att köpa våra upplevelser i andra hand.

Hur lång tid tar det att få presentkortet?

Om du beställer ditt presentkort elektroniskt (PDF) får du det direkt via e-post.
Önskar du boxen till ett presentkort gäller standardleverans på 1-3 arbetsdagar.

Kan jag byta presentkort?

Du kan alltid byta det presentkort du har fått till en annan valfri upplevelse. Om det blir en mellanskillnad får du lägga till den tillkommande summan. Om du väljer att byta till en billigare upplevelse än den ursprungliga, betalas mellanskillnaden inte tillbaka. Ett byte utan mellanskillnad medför inte längre giltighetstid.

Hur kan jag förlänga giltighetstiden på presentkortet?

Vi på Dream Car Experience har alltid 1 års giltighetstid på alla våra presentkort vilket vi är ensamma om på marknaden. Om du inte haft möjlighet att utnyttja presentkortet under den tiden kan du förlänga giltighetstiden på presentkortet ytterligare i 60 dagar mot en avgift på 150kr.

Vad kostar frakten?

När du köper ett presentkort elektroniskt (PDF) är det ingen extra kostnad som tillkommer. Önskar du få hem ett utskrivet presentkort skickat till dig i ett kuvert tillkommer det en avgift på 19 kr. Önskar du en present box bjuder vi då på frakten.

Hur bokar jag min upplevelse?

För att boka en upplevelse krävs det ett presentkort med giltig kod.
Gå till www.dreamcarexperience.se/boka.
Efter att du loggat in med ditt presentkort så väljer du först ort. Därefter får du upp alla tillgängliga datum och tider. Bokningsschemat är dynamiskt vilket innebär att det visar endast första lediga tid. Du kan alltså inte välja en "egen" tid. Det man kan göra är att avvakta lite om ni önskar en senare tid eller ett annat datum. Vi fyller på med fler datum efter behov.

Vad händer om jag blir sjuk vid bokad upplevelse?

Om du blir sjuk ska du givetvis kunna boka om din tid. För att kunna göra det krävs det läkarintyg för sjukdom.

Varför får jag ingen orderbekräftelse?

Den vanligaste orsaken till att kunden inte hittar sin orderbekräftelse är för att man har uppgett fel e-mail adress eller att mailet har hamnat i ens skräppost. Det kan också vara att du aldrig slutförde din order eller beställning på ett korrekt sätt. Kontakta gärna oss om du är osäker.

Öppettider

Mån - Lör 10.00-15.00
eller enligt överenskommelse.

Kontakt

Tel: 08 - 410 300 45
info@dreamcarexperience.se

Besöksadress

Skarprättarvägen 12 H, NB
176 77 Järfälla

UC

Följ oss

DreamCarRental Facebook insta

Integritetspolicy | Cookies

Copyright ©2017 Dream Car Experience.

Körupplevelser i Stockholm, Gävle, Göteborg, Linköping, Västerås, Jönköping och Örebro.
Top Gear Airfield Sverige | Kör Ferrari | Kör Lamborghini | Ferrari vs Lamborghini | Supercar Road Tour

betalikoner